♥ Zanni Of Sweden

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

VAD JAG TYCKER OM PÄLS?..

Av Zanni - 23 december 2012 16:15

Var någon som komenterade min önskelista igår, efter att jag sagt att jag önskar mig en mössa med sån där pälsboll, och undrade vad jag tycker om det här med äkta päls. Eftersom det varit en sån stor snackis inom bloggvärlden så tänkte jag också svara på det nu - Jo, jag tycker verkligen att det är hemskt att man dödar för att vi människor ska få känna oss snygga. Egentligen är det inte så jätte snyggt med päls heller? Tycker JAG, men just de där mössorna gillar jag, och det är inte mycket päls på de heller, så därför känns det mer okej. Skulle aldrig falla mig in att köpa en stor pälsjacka eller så, det är bara fult och äckligt, haha! Men har inget imot de som bär sånna heller, det är deras val om de vill stödja pälsindustrin eller inte. Vi lever i ett sånt samhälle, så vad ska man göra? Hoppas ni förstår mig rätt nu, PUSS!

 


 

 
 
Ingen bild

Byt mössan i år

24 december 2012 11:42

Anledningen att folk blir upprörda över pälsbollarna är att "originalet" är gjord av blåräv. Blårävarna har en fruktansvärd uppväxt tills de sedan dödas för svansens skull och sedan slänger man resten av räven. Blåräv är utrotnings hotat dessutom. Det finns många olika sorters pälsbollar, man kan försöka hitta en med schysst uppväxt och icke utrotningshotat. En sak bara... Du ser ut som du är nio eller så med sån mössa. Den var "inne" bland 7-10 åringar för kanske två år sedan. Försök hitta en annan mössa, du går för sjuttsingen i sjuan.

 
Ingen bild

anna

26 december 2012 20:46

Tack för svaret! Jag tycker inte det är något fel med päls, sjukt snyggt och jättevarmt. Äter vi kött, bär skinnskor så kan vi lika gärna bära päls.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zanni - 10 april 2014 14:51

                                                                             *-     ...

Av Zanni - 23 februari 2013 00:21


NU SLÄPPER JAG BOMBEN BABES! Berädda eller? Ny blogg - nytt namn, ny design, ny stil och hur mycket ny inspo och blogglust som helst  Jag hoppas verkligen att ni vill hänga med mig hit --------> nadinesvarld.blogg.se för det kommer vara ett jäkla ...

Av Zanni - 22 februari 2013 20:41

Jag är hemma hos världens bästa Rolfis (Michelle), vi har arbetat på det jag snackat om hela veckan ni vet?!  Det är nästan färdigt nu och ser riktigt bra ut! Så ni får stå ut och vänta några timmar till.. Vi ska ner på donken och köpa oss lite belön...

Av Zanni - 22 februari 2013 13:00

   Sitter i skolan just nu babes så hinner inte med att uppdatera så mycket! Men satt och fixade ihop dessa två collage på lunchen med lite olika outfit's jag haft senaste veckorna. Tänkte som vanligt fråga vilken som är eran favorit? NI brukar ju gi...

Av Zanni - 22 februari 2013 10:15


Idag fredag: Nu efter skolan så tar jag tåget och åker till min bästa bloggdesigner och såklart asgrymma vän. Ska chilla där hela kvällen innan min låtsaspappa hämtar mig och så sover jag hemma. Känns bäst så  Lördag: Jag och filippa pratade om ...

PRESENTATION


Tjenis & välkommna till min tjejblogg! Jag är en galen brud på 13 vintrar, tro det eller ej, men en sån liten skitunge är jag. Här i bloggen får ni följa med i min vardag som inehåller lite allt möjligt - skola, vänner, party, shopping, det rull

   

   

SÖK I BLOGGEN

NI FRÅGAR, JAG SVARAR


Bloggextra.se

MIN LOVEBASKET

SENAST SKRIVET

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards