♥ Zanni Of Sweden

Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

NÄR MAN INSER VISSA SAKER

Av Zanni - 11 februari 2013 18:24

Jag insåg en sak idag, en sak som lurat mig i iprincip hela mitt liv, något som jag tror får mig att känna som jag gör just idag. Jag har trott att jag har sjukt bra självkänsla, och då kan man ju nästan säga att jag har det - men innerst inne, så ligger den nog på 0. Sålänge jag kan minnas så har jag känt en stor press på atta vara bäst, ha ett perfekt liv, mycket pengar, dyra och nya kläder jämt. Jag vet inte varför men det är bara sån jag är. Och eftersom jag sett till att skaffa mig rätt mycket av det där, men just "ett perfekt liv" går ju inte att skaffa. Vilket fått mig att känna mig väldigt hotad, så fort jag hör någon säga något, te.x "Jag ska till New York i sommar" så måste jag berätta alla ställen jag varit på, för att jag ska få känna mig bäst. Det låter förjävla otrevligt och det är det också. Ni hajar va? För några veckor sedan kom allt det här över mig. Det som verkligen förändrade var hur jag bettet mig mot min familj många, hur mycket jag skrikit, klagat och ja, betätt mig helt enkelt. Någonting hände i mig, jag såg mig själv och ville förändras. Det var här jag insåg att jag inte klarar mig utan hästlivet, på hästryggen är jag den jag vill vara, jag mår som bäst där. Bättre än i mammas famn till och med. Men jag bestämde mig seriöst idag, och lovar att jag ska hålla det - att bli snäll, och bli den jag vill vara, någon jag är stolt över. Det är precis vad jag ska göra. Jag har bara småbörjat lite, och det har jag fått beröm för, jag har fått mer respekt. Men samtidigt mindre, eftersom folk nu inte ser mig som lika "stor" så blir det annorlunda. Jag känner mig sämre och självkänslan är som bortblåst. Nu börjar väl tonårens största kamp antar jag, att hitta sig själv och bygga upp en stadigt liv. Jag skulle uppskatta om ni vill hjälpa mig. För jag vill känna mig stark igen. Men stark med respekt och respekten ska komma från människor som tycker om mig. Talat ut för mycket nu kanske? Skönt var det iaf att få skriva. Puss, kram och glöm inte att ta hand om varandra 


 

 
 
Ingen bild

Michelle

12 februari 2013 07:36

<3<3<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zanni - 10 april 2014 14:51

                                                                             *-     ...

Av Zanni - 23 februari 2013 00:21


NU SLÄPPER JAG BOMBEN BABES! Berädda eller? Ny blogg - nytt namn, ny design, ny stil och hur mycket ny inspo och blogglust som helst  Jag hoppas verkligen att ni vill hänga med mig hit --------> nadinesvarld.blogg.se för det kommer vara ett jäkla ...

Av Zanni - 22 februari 2013 20:41

Jag är hemma hos världens bästa Rolfis (Michelle), vi har arbetat på det jag snackat om hela veckan ni vet?!  Det är nästan färdigt nu och ser riktigt bra ut! Så ni får stå ut och vänta några timmar till.. Vi ska ner på donken och köpa oss lite belön...

Av Zanni - 22 februari 2013 13:00

   Sitter i skolan just nu babes så hinner inte med att uppdatera så mycket! Men satt och fixade ihop dessa två collage på lunchen med lite olika outfit's jag haft senaste veckorna. Tänkte som vanligt fråga vilken som är eran favorit? NI brukar ju gi...

Av Zanni - 22 februari 2013 10:15


Idag fredag: Nu efter skolan så tar jag tåget och åker till min bästa bloggdesigner och såklart asgrymma vän. Ska chilla där hela kvällen innan min låtsaspappa hämtar mig och så sover jag hemma. Känns bäst så  Lördag: Jag och filippa pratade om ...

PRESENTATION


Tjenis & välkommna till min tjejblogg! Jag är en galen brud på 13 vintrar, tro det eller ej, men en sån liten skitunge är jag. Här i bloggen får ni följa med i min vardag som inehåller lite allt möjligt - skola, vänner, party, shopping, det rull

   

   

SÖK I BLOGGEN

NI FRÅGAR, JAG SVARAR


Bloggextra.se

MIN LOVEBASKET

SENAST SKRIVET

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards