♥ Zanni Of Sweden

Alla inlägg under december 2012

Av Zanni - 9 december 2012 18:28

Ni har ju önskat fler skönhetstips så tänkte försöka fixa några stycken varje söndag, perfekta dagen för allt sånt ju? Här kommer iallafall lite tips på enkla ansiktsmasker ni lätt kan fixa hemma ;)


Torr hy

Har du torr hy och vill fräsca upp den lite? Då är en avokado ansiktsmask perfekt! Mosa bara en avokado i en skål, ha i några droppar honung och sen KLART! Låt verka i ca 20 minuter


Mask för normal hy

1 matsked houng samt 1 matsked naturell yogurt, blanda och lägg ut på ansiktet. Låt detta verka i ca 15 minuter.

Fet hy

 Jordgubbar och Honung är perfekt till fet hy. Det tar nämligen bort döda hudceller, motverkar akne samt mjukgör huden. Gör så att du mosar ca 5 stycken jordgubbar + 2-3 matskedar honung. Blanda runt ordenligt och massera sen in det i huden och låt verka i ca 20 minuter.

 Ångbad

Med ett ångbad så öppnar du porer, vilket ger dig en fräschare hy! :) Koka upp varmt vatten häll i en ganska stor lägg huvudet över med en handduk i ca 10 minuter. Badda sedan ansiktet torrt med en annan handduk.


 

Av Zanni - 9 december 2012 17:11

Kollade igenom alla mina kvitton jag sparat de senaste månaderna och ba oops, jag ba bränner upp mina pengar alltså  Haha åhherregud, någon som kan dela med sig av lite spartips till mig?


        

Av Zanni - 9 december 2012 15:42

Babes, jag skäms över min blogg just nu! Men jag vet inte vad det är med mig, jag har bara inte kraft att sätta mig ner och skriva, och framförallt har jag 0 ideér. Säg allting ni vill att jag ska blogga om så blir det bättre, okej? Ni kan komma på vad som helst, jag fixart ;) Kan ni gissa vad jag gjort idag då? Skulle ju rida men de vart plugg istället.. Wehå, men jag kan ju iaf komma stolt till skolan imorgon!


 

Av Zanni - 8 december 2012 16:42

Gokväll sötisar, Filippa & Elise drog nyss så jag sitter här ensam och bloggar.. Väntar på att mamma ska komma hem med lite mat åt mig hehe! Har haft en bra dag med tjejerna idag igen som igår, eller ah.. Vi har väl bara legat och slappat vid tvn, snackat och varit ute och fotat lite. Imorse hade vi ett litet hemma-spa och jag fixade frukost, mer än så har jag inte o säga!  Hoppas ni haft en bra dag och fortsätter ha det, jag veeeet att min uppdatering totalt megasugit men ikväll ska jag ta tag i det. Har bara varit så himla trött och inte orkat.. Har ni överlevt? 


     


Av Zanni - 7 december 2012 22:57

Fick en massa nyfikna komentarer igår när jag skrev att jag skulle dra till stallet. Haha jag trodde ni visste det? Jag har ju hållt med hästar ända sen jag var typ 2 år haha, men för ett år sen skade jag mig och la av.. Men nu har jag bestämt mig för att komma tillbaka! Jag red idag igen faktiskt, och jag känner verkligen att det är där uppe jag mår som bäst  Ska fortsätta rida hos grannen ett tag så får vi se om jag drar mig tillbaka till ridskolan.. Dock gillar jag inte ridskolor alls menmen. 


På första bilden är jag typ 6 och den andra 9, aw!


 

Av Zanni - 7 december 2012 22:43

Jag ber så hemsk mycket om ursäkt för min urkassa uppdatering den här veckan! Eftersom jag inte varit i skolan så har jag ängnat heeeeeela dagarna till läxor och plugg. Börjar komma ikapp lite bättre nu, skönt ;) Iaf så kom tjejerna hit för ett tag sen, vi fixade en god tacomiddag, snacka lite och just nu sitter vi klistrade framför xfactor.. Dock kliar jag mig fortfarande i huvet och undrar hur i helvete den där Benny kunde gå vidare istället för Isac? Ohgud.. Jaja vi ska fortsätta kvällen framför tvn och sen dra ut på pulka-party, whoooop ;) Vad gör ni?


 

Av Zanni - 6 december 2012 14:14

Nu ska jag dra mig bort till stallet och rida ut i snön, ska bli så himla skönt att bra få koppla av nån timme.. Det var så längesen haha, typ 1 år eller något? För er som inte visste det har jag ridit ända sen jag var 2 haha, nu måste jag skynda! PUSSS


    



Av Zanni - 6 december 2012 12:19

Hej på er, antar att de flesta sitter i skolan just nu? Själv så kom jag inte i väg imorse, vägen bort till stationen är helt igen snöad så varken jag eller mamma kommer någonstans idag, haha fast i snön typ.. Så just nu sitter jag ner dränkt bland alla skolböcker och pluggar här istället, tar bara en liten bloggpaus hihi  Men nu ska jag fortsätta plugga lite och dricka upp mitt te, käka lite lunch och sen ska jag dra till stallet faktiskt.. Hehe, mer om det sen, puss nu sålänge!


 

     

PRESENTATION


Tjenis & välkommna till min tjejblogg! Jag är en galen brud på 13 vintrar, tro det eller ej, men en sån liten skitunge är jag. Här i bloggen får ni följa med i min vardag som inehåller lite allt möjligt - skola, vänner, party, shopping, det rull

   

   

SÖK I BLOGGEN

NI FRÅGAR, JAG SVARAR


Bloggextra.se

MIN LOVEBASKET

SENAST SKRIVET

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards