♥ Zanni Of Sweden

Alla inlägg under februari 2012

Av Zanni - 21 februari 2012 18:24

Shuu babes im home!  Jag orkade inte följa med mamma på den där middagen, så hon stjusa hem mig istället. Som jag skrev gick mötet helt okej.. sen träffade jag inte heller Kamala utan ska ska träffa henne imorgon istället - niiiice ju?! 


Eftersom ingen är hemma och kan laga mat åt mig nu så ska jag försöka laga till något själv, tror det blir hamburgare om vi har sånna där färdiga hehe!  Såå det ska jag göra nu & sedan kolla TV, vänta på att mamma kommer hem med seelma till mig (för er som missat är det fetistisdag) och bara chilla- alltså blogga!  Har btw en sminkvideo på G.. hoppas på att den kommer upp ikväll!


  Har bildbrist.. sorry för bara "gamla" bilder. Men iaf så bjuder jag på en bild från skolaaan förra veckan!

 

Av Zanni - 21 februari 2012 16:15

hej älsklingar, är på väg hem från mötet nu.. gick sådär faktiskt:/ haha köpte iaf lite nötter och en supregod smoothie - hahaha jaja innan jag ska hem måste jag med på middag hos några vänner till mamma:(.. så uppdaterar sen när jag kommer hem, puss!

Nyttigt jue?! ;D

 

Av Zanni - 21 februari 2012 12:39

Åker in mot stan nu - som jag sagt så ska jag ha ett möte med mina lärare. Haha för er som undrar så är det inte för att jag: Har för dåliga betyg, mobbar någon eller blir mobbad!! Utan andra saker hehe..

Jaja efter ska jag gå och käka lunch sedan kanske träffa kamala.. vi får se :)

PUSS! 


Slänger in en söt liten bild på mig & Amailia.. från igår.

      

Av Zanni - 21 februari 2012 09:19

 Man skulle kunna jämföra mig med en apa när jag är hemma,  är sjuk & osminkad haha! 

Men whatever - jag ligger hemma och kollar på film? Pallar inte fixa mig & sånt.

Jaja bjuder på min outfit ändå.. SSS mjukisar, linne och en stickad tröja från Gina Tricot - nuuu ska jag värma en pizza och fortsätta kolla på film. Puss sötisar  


   

 

Av Zanni - 21 februari 2012 08:37

Godmorgon sötnosar.. vaknade precis och har fortfarande ont i magen & blir alltså hemma idag :(

Eller ja vid 1 måste jag åka in till skolan.. ska ha ett möte med mina lärare som jag verkligen måste gå på.

Varför tar jag inte upp här men yees - nu ska jag ta en stoor kopp te och sedan krypa ner under täcket  kolla film & försöka bli av med mitt magont.. coooozy:)  Vad gör ni?.. hehe PUSS!


    

Av Zanni - 20 februari 2012 19:35

Nån som vill köra på ett litet länkbyte och få mina 60+ unika om dagen?, det ända kravet är att du måste  ha minst 50+ unika om dagen! :) Komentera eller Maila så hör jag av mig på er blogg, PUSS! 

Av Zanni - 20 februari 2012 17:37

Haha jag fick en fråga från en tjej hur jag kunde få så många läsare? Haha herregud jag har inte många läsare, eller det beror på vad man jämför med?! För mig duger det iaf med ca 60 - 100 unika om dagen :) Btw så är den supersnygga ikonen lånad från min "designer" supersnygga Saga hennes blogg hittar ni ---> http://www.nattstad.se/SSAGA

   


 Rubriker - Rubriker är faktiskt en väldigt viktig sak, t.ex om någon sitter och söker på "Enkel hårinpackning" på google, kan det hända att din blogg kommer upp - alltså ha inte värsta inväcklade citatet - utan kör på det inläggen handlar om, lockar faktiskt dina läsare att tycka det är intressanare och vilja läsa dina inlägg. 


 Skriv med inlevelse, samanhängande & korrekt - skriv med inlevelse som att du nästan pratar med personen som läser. Börja inte varända mening med "Nu, jag, så" Fråga t.ex "Vad har ni gjort idag?" Ha inte heller för osamanhängande inlägg.. typ att du börjar med att snacka om vad du gjorde i skolan, och sedan helt plötsligt hoppa över till vad du ska göra i sommar!  Försök även skriva så korrekt som du kan, skriv liksom inte "Ida (idag), lixom, bah," och undvik förkortningar. 


 Variera dina inlägg - Visst är det tråkigaste som finns när man kollar in på bloggar och så läser man det första inlägget.. "Idag var jag i skolan, vi gjorde.. sen gick jag.. sen satt jag på tunnelbanan.. nu är jag hemma.. nu ska jag äta" och sen scrollar man ner och det står iprencip exakt samma sak i vartenda inlägg. Utan skriv inte exakt vad som har hänt, för hallå igentligen vem vill veta vad du gjort i skolan?

Inte intressant för 5 öre om du frågar mig?! Skriv om dina intressen, vad du är bra på osv! Så om du tillexempel är intressead av mode, trender och allt , SKRIV OM DET! Du kan göra samma sak med, fotboll, hästar, fotto ALLT! Du ger även insperation till andra då, hur kul är inte det?

Andra tips på vad du kan lägga upp: Skönhetstips, shopping, dagens outfit, filmtips, hiss & diss, visa ditt rum, muuuusic ja tillomed recept? Och variera det ännu mer med lite videos också! :)


 Snygg design & ett lockande "namn" - En snygg design är superviktigt, det är ju liksom det första dina läsare ser - och är den snygg och proffsig och absolut med en bild på dig på blir man ju såklart sugen på att läsa vidare, right?! + ett lokande namn.. haha "Zanni Of Sweden" kanske inte är så intressant.. men ni kommer säkert på något.. uttnytja händelser i ditt liv som andra kan tycka är intressant! :)


 Bilder & bra uppdatering - Klassika.. minst 1 bild till varje inlägg, det måste inte vara en på mig men minst en bild till varje inlägg! Annars syns inte inlägget och ingen vill läsa det. Egobilder är det roligaste, man vill ju hela tiden veta hur personen som skriver se ut - om du t.ex har en ny läsare! Men tänk på inte heller för mycket bilder max 5 bilder! Och sen självklart måste du ha en bra uppdatering, gärna ca 8 inlägg om dagen - DÅ ÄR DU PÅ TOPP! ;D


 Skriv ut om ditt liv, dina mål & drömmar - Klart man inte vill ha hela sitt liv på internet - fullt förståligt. Men försök skriva ut om ditt liv så mycket du vill, det är ju det mest spännande att läsa om folks "historia".. dina läsare kommer öka direkt! Skriv även låånga inlägg ibland.. typ om dina mål, drömmar & åsikter småprovocera lite smått ibland, utan att det märks hehe?.. ;)


 Bjud på dig själv - Var inte så seriös och allvarlig hela tiden - släpp loss som om att du är på dansgolvet. GO FOR IT BITCHES! 

  Ett sista tips - + ett sista litet tips, läs alltid igenom dina inlägg.. ändra på det som känns stelt osv, försök att änvända "så" så lite som möjligt haha! 



Av Zanni - 20 februari 2012 16:47

Jahaja.. min supervecka skulle börja med att jag måste åka hem från skolan med värdens ont i magen :( 

 Så jag fick åka hem från skolan tidigare, hehe och nu är jag äntligen hemma - ligger i mina stora mysiga sss mjukisar med en stooor kopp te!  Tänkte kolla på solsidan nu, ta fram något gott käk hehe för att det är såå synd om mig -  det blir alltså bara en lugn kväll med massa bloggning såklart!  ;) Vad gör ni?..

 

 

PRESENTATION


Tjenis & välkommna till min tjejblogg! Jag är en galen brud på 13 vintrar, tro det eller ej, men en sån liten skitunge är jag. Här i bloggen får ni följa med i min vardag som inehåller lite allt möjligt - skola, vänner, party, shopping, det rull

   

   

SÖK I BLOGGEN

NI FRÅGAR, JAG SVARAR


Bloggextra.se

MIN LOVEBASKET

SENAST SKRIVET

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards